نقره از دیرباز به دلیل درخشندگی فلزی سفیدش، قابلیت کارکرد آسان و مقاومت آن در برابر اثرات خورنده رطوبت و اکسیژن مورد توجه بوده است. درخشش فلز خالص به دلیل پیکربندی الکترونی آن است که منجر به انعکاس تمام تابش های الکترومغناطیسی با طول موج های بیشتر از 3000 آنگستروم می شود (3000 آنگستروم در محدوده فرابنفش است). بنابراین، تمام نور مرئی (یعنی نوری با طول موج بین 4000 تا 7000 آنگستروم) به طور موثر منعکس می شود و رنگ سفید را ایجاد می کند.

نقره (Ag)، در سیستم مکعبی  BCC متبلور می شود دمای ذوب نقره 962 درجه سانتیگراد (1764 درجه فارنهایت) و با چگالی 10.49 گرم بر سانتی متر مکعب، سبک ترین فلز گرانبها است. همچنین این فلز جز نجیب‌ترین فلزات گرانبهاست و به آسانی با بسیاری از معرف‌های رایج مانند اسید نیتریک و اسید سولفوریک واکنش نشان می‌دهد. فلز نقره را می توان از آلیاژهای طلای با خلوص کمتر از 30 درصد طلا با جوشاندن با اسید نیتریک با قدرت 30 درصد در فرآیندی به نام جداسازی حل کرد.

منابع اصلی نقره را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

در حالی که روش های مختلف پردازش برای تغلیظ نقره تا نقطه ای که بتوان آن را تصفیه کرد استفاده می شود، مرحله نهایی تصفیه ممکن است بسته به ترکیب منبع متفاوت باشد.

  • نقره استخراج شده – نقره اولیه نامیده می شود
  • نقره بازیافت شده – نقره ثانویه نامیده می شود

نقره چگونه تصفیه می شود؟

ابتدا باید بفهمیم پالایش نقره چیست؟ متفاوت از سایر فرآیندها مانند کلسینه کردن یا ذوب، در طول تصفیه، ترکیب شیمیایی فلز مبدا تغییر نمی‌کند و در بیشتر موارد ثابت می‌ماند، اما فرآیند تصفیه منجر به ایجاد یک فلز خالص‌تر می‌شود. معمولاً فرآیند پالایش با استفاده از فرآیندهای هیدرومتالورژیکی و به ندرت فرآیندهای پیرومتالورژیکی انجام می شود. نقره را می توان به اشکال مختلف در این خلوص به فروش رساند، مانند میله، پودر، گرانول و مفتول – در بیشتر موارد شکل فیزیکی نقره پس از فرآیند تصفیه نقره رخ می دهد. با این حال، بسته به منبع نقره، مراحل پالایش نقره مختلفی وجود دارد.

فرآیندهای اصلی مورد استفاده برای پالایش نقره

فرآیندهای متالورژی استخراجی خاصی که برای کنسانتره معدنی حاوی نقره اعمال می شود به این بستگی دارد که فلز پایه و اصلی کنسانتره مس، روی یا سرب باشد. سنگ‌های نقره‌دار به روش‌های روباز یا زیرزمینی استخراج و سپس خرد و آسیاب می‌شوند. از آنجایی که تقریباً همه سنگ‌ها سولفید هستند، در معرض جداسازی فلوتاسیون هستند که معمولاً غلظت 30 تا 40 برابر مقادیر معدنی به دست می‌آید. از سه نوع اصلی کانی سازی، کنسانتره سرب حاوی بیشترین نقره و کنسانتره روی کمترین است.

امروزه، فرآیند کاپولاسیون یا کوپلاسیون شامل حرارت دادن سنگ معدن خرد شده روی بستر متخلخل خاکستر استخوان یا ترکیبات منیزیایی تا مرحله ذوب شدن ادامه میابد. سرب و سایر ناخالصی ها در خاکستر استخوان جذب می شوند و نقره مذاب خارج می شود. نقره از سنگ معدن سرب در کوره‌های بزرگ استخراج می‌شود.

فلز نقره را می توان با استفاده از پالایش الکترولیتی نیز تصفیه کرد. هنگامی که نقره در سنگ معدن های حاوی مس یافت می شود، از روش پالایش الکترولیتی برای استخراج نقره به شکل خالص استفاده می شود. در این واکنش تک جابجایی، نیترات نقره، مس را حل می کند و بلورهای نقره عنصری تولید می کند.

سه فرآیند اصلی برای پالایش نقره وجود دارد:

1. پالایش پیرومتالورژیکی

شامل فرآیندهای ذوب برای جداسازی نقره خالص از سایر فلزات است. از نظر فنی، برخی از تکنیک‌های پیرومتالورژی، مراحل پیش تصفیه برای تغلیظ یا جداسازی نقره هستند و از نظر فنی پالایش نمی‌شوند. به منظور تولید نقره با خلوص بالا تقریباً در همه موارد از پالایش الکترولیتی استفاده می شود.

الف) کلسینه کردن، نقره (و برخی از فلزات دیگر) را با سوزاندن مواد فرار از جمله ترکیبات آلی غلیظ می کند.

ب) Roasting  یا تشویه می تواند ترکیب نقره را با تبدیل سولفید نقره به نقره طبیعی تغییر دهد. از آنجایی که ترکیب شیمیایی نقره را تغییر می‌دهد، ممکن است از نظر فنی یک تکنیک پالایشی نباشد، اما یک مرحله پردازش مهم در بسیاری از سنگ‌ها و کنسانتره‌های نقره‌دار است.

ج) فرآیند میلر شامل حذف نقره و فلزات پایه از طلا با پاشیدن گاز کلر برای تشکیل نمک های نقره و فلزات پایه است. کلرید نقره را می‌توان با تکنیک‌های ذوب با روی برای تشکیل نقره و کلرید روی تصفیه کرد یا می‌توان با افزودن هیدروکسید سدیم و احیای قند/دکستروز فرآوری کرد. باز هم، در حالی که این فرآیندها معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند، پیچیده هستند و شامل چندین مرحله هستند و به طور دقیق فرآیندهای پالایش را ندارند.

د) Fusion melting به سمت آلیاژ نقره و (Platinum Group Metals) pgms هدایت میکند، روی در سرباره حذف می شود و طلا و نقره با عیار بالا باقی می ماند که هنوز نیاز به تصفیه بیشتر دارند.

ه) کاپولاسیون با استفاده از سرب که در بوته اکسید شده و جذب می شود. این روش واقعاً فقط در تکنیک های سنجش آتش و فایراسی استفاده می شود و در مقیاس تجاری بزرگ برای تولید نقره استفاده نمی شود.

2. پالایش الکتریکی

شامل الکترولیز یک آند نقره در نیترات نقره، الکترولیت کم اسید برای تشکیل بلورهای نقره خالص روی کاتد است. این فرآیند می تواند چندین روز طول بکشد و فلزات گرانبها مانند طلا و پلاتین را می توان از لجن به جا مانده در هنگام حل شدن نقره و فلزات پایه در حمام الکترولیت جمع آوری کرد.

دو فرآیند اصلی پالایش الکتریکی سلول‌های Moebius و Balbach-Thum هستند، اگرچه تغییراتی در این طرح‌ها ایجاد شده است. در اکثر کارخانه‌هایی که از پالایش الکتریکی استفاده می‌کنند، سلول‌های Moebius استفاده می‌شوند، زیرا عموماً کارکردن و حذف نقره از سلول آسان‌تر است.

در هر دو نوع سلول، لازم است نقره ناخالص را به شکل آند ریخته و سپس در سلول پالایش الکتریکی پردازش کرد. مواد آند مصرف شده با فلزات گرانبهای مرتبط را می توان دوباره ریخته و تصفیه کرد.

الکترولیت معمولاً در حدود 100 گرم در لیتر نقره نگهداری می شود و هنگامی که ناخالصی های فلز پایه محلول مانند مس جمع می شوند، الکترولیت حذف می شود. الکترولیت تازه آماده می شود و به سلول ها اضافه می شود و الکترولیت مصرف شده حاوی نقره، مس و سایر ناخالصی ها برای بازیابی نقره و بازگرداندن آن به مرحله ذوب آند برای پالایش دوباره استفاده می شود. اگر ترکیب آند به دقت مدیریت شود، این فرآیند به طور کلی می تواند نقره با کیفیت بالا تولید کند.

3. Electrowinning

این فرایند بر تولید محصولات نقره خالص متمرکز است و شرایط برای این امر بهینه شده است.

ضایعات فلزی مورد استفاده در ذوب نقره

تقریباً 55 درصد از نقره مورد استفاده در جهان در سال 2019 برای ساخت قطعات صنعتی از ضایعات فلزی به کار رفته است، این مطلب شامل صنعت عکاسی نیز می شود. در گذشته کمی بیش از 25 درصد نقره در ساخت جواهرات و ظروف نقره استفاده می شد. در صنعت عکاسی، نقره را می توان از محلول های پردازش عکاسی مصرف شده از طریق روش های الکترولیتی بازیافت کرد.

در صنعت جواهرسازی، ضایعات جواهرات مرغوب را می توان دوباره آلیاژ کرد و نقره را در محل بازیافت کرد. این فرآیند شامل جمع آوری گرد و غبار ریز است که هنگام صیقل دادن و آسیاب شدن فلزات گرانبها به وجود می‌آید گرد و غبار ذوب شده و برای به دست آوردن نقره خالص تصفیه می شود.

اغلب ضایعات نقره با عیار پایین ارزش بسیار کمی دارد و برای فرآوری به کارخانه ذوب بازگردانده می شود. روش هایی که برای بازیافت طلا به کار می روند، مانند سیانیداسیون، معمولاً برای ضایعات نقره مقرون به صرفه نیستند.

فرایند فایر اسی برای نقره

تکنیک‌های سنجش آتش که برای طلا استفاده میشود، به همان اندازه برای نقره نیز قابل اجرا هستند. به منظور تعیین محتوای نقره یک مهره یا قطه در فایر اسی، ابتدا مهره را وزن کرده، سپس با اسید نیتریک با قدرت 35 درصد می جوشانند تا محتوای نقره آن حل شود و سپس دوباره وزن می شود. کاهش وزن محتوای نقره را مشخص می کند و باقیمانده حاوی طلا است. برای اطمینان از انحلال کامل نقره، محتوای نقره مهره باید حداقل 60 تا 70 درصد باشد. فرآیندی که به طور معمول در سنجش آتش سنگ معدن طلا به کار می رود، افزودن نقره قبل از همجوشی سنگ معدن است تا اطمینان حاصل شود که محتوای نقره مهره نهایی به اندازه کافی زیاد است تا حل شود. به این کار انکوارتاسیون می گویند و جداسازی نقره و طلا از طریق شستشو با اسید نیتریک به عنوان جداسازی نامیده می شود.

چگونه نقره را ذوب کنیم؟

به جای هدیه دادن یا فروش نقره قدیمی، می توانید آن را بازیافت کنید. ساده ترین راه برای بازیافت نقره این است که آن را ذوب کرده و به چیز دیگری تبدیل کنید. اگر بیشتر نقره‌های شما شامل مواردی است که در بازار چندان محبوب نیستند، می‌توانید آنها را ذوب کرده و به جواهرات، ظروف آشپزخانه و سایر اشیایی تبدیل کنید که نگهداری از آنها مفید است یا به راحتی می‌توان آنها را فروخت. تقریباً تمام اقلام نقره با فلزات دیگر ترکیب می شوند. نقره بازیافتی شامل نقره ای است که از سایر فلزاتی که با آن مخلوط می شود جدا می شود. سپس این نقره جدا شده ذوب شده و مجدداً برای ساخت سایر محصولات نقره استفاده می شود.

نقطه ذوب نقره شما به نوع آن بستگی دارد. رایج ترین انواع نقره و نقطه ذوب آنها به شرح زیر است:

  • نقطه ذوب نقره 925 عیار – 890 درجه سانتیگراد
  • نقطه ذوب نقره بریتانیا – 940 درجه سانتیگراد
  • نقطه ذوب نقره 999 – 961 درجه سانتیگراد

جمع آوری لوازم ذوب کردن نقره

نقره رایج ترین فلز گرانبها است. در جواهرات، لوازم الکترونیکی، لوازم پزشکی و تعدادی از مصارف صنعتی استفاده می شود. تا پایان قرن نوزدهم، نقره نیز یک وسیله اصلی ارز در سراسر جهان بود. در نتیجه، نقره در دنیای ما فراوان است. به عنوان یک فلز گرانبها فراوان، امروزه مردم به دلایلی دوست دارند با آن کار کنند. با این حال، در حالی که نقره جذاب است و فلز خوبی برای مبتدیان است، اما ذوب کردن هر فلز کاری نسبتاً پیچیده است. خوشبختانه کسی که تجربه ای ندارد، با کمک اطلاعات و دانش افراد حرفه ای، تمرین، رعایت ایمنی و استفاده از لوازم ریخته گری مناسب، میتواند شروع به ذوب و ریخته گری نقره در خانه کند.

شما باید مواردی را پیدا کنید تا ذوب شوند. خوشبختانه، اگرچه نقره یک فلز کمیاب در نظر گرفته می شود، اما در فعالیت های روزمره ما نسبتاً رایج است. برخی از رایج ترین کاربردهای نقره جواهرات، وسایل تزئینی و کارد و چنگال هستند، اگرچه هنوز هم می توانیم مقدار قابل توجهی از سکه های نقره و همچنین نقره را در کاربردهای صنعتی پیدا کنیم. مصارف صنعتی نقره شامل باتری ها، بلبرینگ ها، لحیم کاری سایر اقلام فلزی، به عنوان یک کاتالیزور صنعتی برای ایجاد مواد شیمیایی و در الکترونیک مانند تخته های مدار، سوئیچ های غشایی و صفحه های تلویزیون می باشد. فن آوری های نوظهور که از نقره استفاده می کنند شامل پزشکی، انرژی خورشیدی و تصفیه آب است. نقره با قطع توانایی باکتری ها در ایجاد پیوندهای شیمیایی، رشد باکتری ها را به حداقل می رساند و برای جلوگیری از گسترش باکتری ها و بهبودی استفاده میشود.

لوازم و ابزارهای مورد نیاز در ریخته گری فلز نقره

1.یک بوته ریخته گری تهیه کنید(انواع بوته های گلدانی و استوانه ای شکل ویژه استفاده در کوره و بوته های کاسه ای جهت استفاده در روش هواگاز). بوته ریخته گری ظرفی است که برای تولید فلز استفاده می شود. بوته ها از خاک رس، آلومینیوم، گرافیت و کاربید سیلیکون ساخته می شوند. آنها بسیار مقاوم در برابر حرارت هستند و در شرایط مشابه فلزی که می خواهید ذوب کنید ذوب نمی شوند. اطمینان حاصل کنید که چه نوع بوته و با چه اندازه برای پروژه شما مناسب است. از بوته های قدیمی با ترک یا سایش بیش از حد خودداری کنید.

2. چند انبر بوته گیر خوب و سنگین پیدا کنید. در صورت نیاز از انبر برای جابجایی بوته استفاده می شود. اینها یک ابزارمهم هستند، زیرا بوته خیلی داغ است که نمی توانید آن را با دستان خود یا حتی با دستکش لمس کنید.

3. شما باید یک میله همزن گرافیت خوب تهیه کنیدو از آن جهت هم زدن نقره مذاب خود و اطمینان از ذوب کامل آن قبل از ریختن در قالب استفاده کنید.

4. یک کوره یا یک مشعل دمنده تهیه کنید. کوره یا مشعل چیزی است که برای گرم کردن نقره خود تا نقطه ذوب آن استفاده می کنید. به این ترتیب، کوره یا مشعل دمنده از موارد مهم در ذوب نقره هستند. بسته به میزان ذوبی که انجام می دهید، می توانید بین کوره یا مشعل انتخاب کنید. در نظر بگیرید اگر فقط هر چند هفته یکبار ذوب در مقیاس کوچک مانند چندین اونس انجام میدهید، ممکن است یک کوره بسیار گران باشد و استفاده از مشعل هواگاز بهتر است. با این حال، اگر هر آخر هفته یا بیشتر در حال انجام پروژه‌ها هستید، باید یک کوره را در نظر بگیرید. اگر مقادیر قابل توجهی نقره را ذوب کنید، مشعل دمنده ممکن است ناکارآمد باشد. اگر در حال شروع کار هستید، ممکن است بخواهید با یک مشعل دمنده شروع کنید و بعد از اینکه متعهد به ذوب نقره شدید به سمت کوره بروید.

5. قالب ها ویا ریژه های از جنس چدن، آلیاژهای خاص، سرامیک، خاک رس و یا گرافیت خریداری یا به طور اختصاصی ساخت.

6. برای محافظت از خود تجهیزات ایمنی بخرید. ذوب نقره، یا هر فلز دیگری، به طور بالقوه بسیار خطرناک است. برای محافظت از خود باید تجهیزات ایمنی خوبی تهیه کنید. عینک های آزمایشگاهی، دستکش های صنعتی، پیشبند و محافظ صورت درجه صنعتی

  بیشتر این اقلام را میتوانید از یک تامین کننده ریخته گری فلز و یا فروشگاه های تخصصی آنلاین خریداری کنید فروشگاه اینترنتی بیس مواد در زمینه تامین لوازم مورد نیاز برای ریخته گری فلزات گرانبها نیز فعالیت دارد.

مراحل ذوب نقره در کوره و با استفاده از روش هواگاز

  1. وسایل ایمنی خود را بپوشید و محل را ایمن کنید و حتما از محیطی با تهویه مناسب استفاده کنید.
  2. بوته را به همراه جسم نقره ای داخل کوره خود قرار دهید. این بسته به نوع کوره شما متفاوت خواهد بود. نیازی نیست کوره را گرم کنید و سپس بوته خود را داخل آن قرار دهید، زیرا این کار احتمال آسیب رساندن به بوته را افزایش می دهد.
  3. کوره را تا دمایی که بیش از نقطه ذوب نقره باشد گرم کنید. بسته به نوع کوره ای که دارید، ممکن است زمان کم یا زیادی طول بکشد (نقطه ذوب نقره 1763 درجه فارنهایت یا 961.8 درجه سانتیگراد است.) دمای داخل کوره خود را هنگام گرم شدن کنترل کنید. اکثر کوره ها دارای یک سنج دما هستند که به شما در نظارت بر آن کمک می کند. اگر نه، یکی را نصب کنید. تا زمانی که نقره کاملا ذوب نشده است آن را جدا نکنید. از کوره خود فقط در خارج یا در یک منطقه با تهویه بسیار خوب که برای کار ریخته گری طراحی شده است استفاده کنید.
  4. اگر از یک بوته کوچکتر استفاده می کنید و در مقیاس کوچکتری در حال ذوب کردن هستید مشعل خود را روی نقره(یا بالای لوازم جنس نقره) نگه دارید این کار به آرامی نقره را گرم می کند و ذوب نقره آغاز میشود. شعله را مستقیماً به سمت کالای نقره ای هدایت کنید. نظارت بر دما با مشعل دمنده دشوار خواهد بود. با این حال، بسیاری از مشعل‌های دمنده دارای دماسنج متصل شده است هستند. اگر ندارید، فقط صبر کنید تا نقره کاملا ذوب شود. مدت زمان ذوب نقره به ترکیب آلیاژ و همچنین اندازه جسم بستگی دارد.

5. اجسام نقره ای بزرگ را به قطعات کوچکتر بشکنید و آنها را در دسته های کوچک ذوب کنید تا امکان توزیع یکنواخت گرما فراهم شود که منجر به فرآیند ذوب سریعتر می شود.

6. با استفاده از میله همزن گرافیت یا ابزار دیگری، سرباره را از روی نقره مذاب خود جدا کنید. سرباره ناخالصی ها و سایر موادی است که در طی فرآیند ذوب از نقره جدا شده اند. سرباره ممکن است در نتیجه ذوب شدن اقلام غیر نقره با نقره باشد، یا ممکن است در نتیجه ناخالصی نقره در آن باشد. صرف نظر از دلیل، همیشه قبل از ریختن نقره، سرباره خود را بشویید و بردارید. میله خود را بردارید و به آرامی روی نقره مذاب بکشید. سپس سمت صاف میله خود را زیر سرباره بلغزانید و آن را از نقره خارج کنید. سرباره خود را در جای امنی قرار دهید، زیرا ممکن است بخواهید دوباره آن را ذوب کنید تا نقره اضافی را از آن خارج کنید.

7. هنگامی که نقره شما ذوب شد، باید بوته خود را از کوره خارج کنید در انجام این کار مراقب باشید، زیرا بالقوه خطرناک است. مطمئن شوید که: انبر مقاوم در برابر حرارت خود را بردارید و بوته را بگیرید. بوته را در کنار قالب خود قرار دهید. گر از مشعل دمنده استفاده می کنید، انبر خود را بردارید و بوته را در کنار قالبی که استفاده می کنید حرکت دهید.

8. نقره را سریع داخل قالب بریزید. در حالی که نقره هنوز مایع است باید این کار را سریع انجام دهید. خیلی سریع حرکت نکنید، زیرا نمی خواهید نقره را بریزید یا به خودتان آسیب بزنید. اگر نقره شروع به سفت شدن به حالت جامد کرد، کافی است آن را دوباره در کوره قرار دهید تا دوباره گرم شود. بسته به اندازه پروژه ریخته گری نقره، ممکن است لازم باشد از نیروی گریز از مرکز استفاده کنید تا نقره به تمام قسمت های قالب ریخته گری برسد.

9. صبر کنید تا نقره شما خنک و سفت شود. نقره خود را از قالب خارج کنید. چند دقیقه صبر کنید تا نقره شما خنک شود. این بسته به اندازه و عمق نقره شما می تواند از 2 دقیقه تا 20 دقیقه طول بکشد. در نهایت، قضاوت در مورد زمان ریختن نقره یک هنر است و به عوامل مختلفی از جمله نوع قالب بستگی دارد. در پایان، با آزمون و خطا یاد خواهید گرفت.

10 بسته به قالب شما، گاهی قالب باید شکسته شود تا بتوان نقره را خارج شد و در برخی قالب ها هم نیاز به شکستن نیست فقط در زمان مناسبی بعد از ریخته شدن در قالب (یک دقیقه دیگر به آن فرصت دهید تا داخل آن کمی بیشتر خنک شود) قالب خود را بردارید و آن را روی یک سطح سخت بکوبید.

11. بعد از اینکه نقره خود را از قالب بیرون آوردید ، باید نقره خود را خنک کنید. کوئنچ فرآیندی است که در آن نقره با غوطه ور شدن در آب سرد و سخت می شود. این مرحله نهایی ذوب نقره است.

12. انبر خود را بردارید و میله یا کالای نقره ای را بردارید. به آرامی نقره را در آب تمیز/مقطر فرو کنید. همانطور که آن را زیر آب می برید، آب اطراف نقره می جوشد و بخار تولید می کند. نقره را برای چند لحظه در زیر آب بگذارید – تا زمانی که جوش و بخار آن فروکش کند. نقره خود را از آب بردارید و لذت ببرید!

استفاده از بوراکس در ذوب نقره

فرآیند بازیافت نقره با ذوب آن آغاز می شود. بهترین کار استفاده از ترکیب بوراکس است. با ابزار و تجهیزات ایمنی مناسب، هر کسی می تواند نقره را ذوب کرده و دوباره ریخته گری کنند. بوراکس متداول ترین ترکیب مورد استفاده در ذوب نقره است که به نرم شدن و حل شدن لایه اکسید شده از سنگ معدن نقره کمک می کند. از طریق این فرآیند، یک لایه فلزی تازه در معرض دید قرار می گیرد که به تغییر شکل نقره برای استفاده بیشتر کمک می کند. این کار بدون تأثیر بر خلوص فلز انجام می شود.

اکنون مخلوط بوراکس می آید. برای تهیه این ترکیب، بوراکس و پودر سودا را به میزان مساوی مخلوط میکنند در اکثر موارد بوره یا بوراکس به تنهایی نیز استفاده میشود. در حالی که نقره در حال ذوب و پختن است، مخلوط را به بوته اضافه کنید.

فردی که نقره را ذوب می کند ممکن است نیترات سدیم را نیز اضافه کند تا زمانی که فلز شروع به نمایان شدن کند. باید مراقب نیترات سدیم بود زیرا یک ماده شیمیایی بسیار قابل اشتعال است. استفاده نادرست از آن می تواند باعث انفجار شود.

تا زمانی که لایه فلزی شروع به نمایان شدن کند، باید اجازه داد تا نقره ذوب شود. پس از شروع به جوشیدن، حرارت را می توان متوقف کرد و از یک میله همزن گرافیتی برای خلاص شدن از شر سرباره از ماده مذاب استفاده کرد. سرباره شامل ناخالصی هایی است که همراه با نقره ذوب شده اند. مهم است که قبل از اقدام از شر آن خلاص شوید.

روش های مختلف کار با نقره

شایان ذکر است که در بیشتر موارد، تکه های ورق نقره را برای ایجاد جواهرات جدید به طور کامل ذوب نمی کنند. در عوض، قطعات کوچک نقره را به یکدیگر لحیم میکنند. به همین دلیل است ایده خوبی است که تصویر واضحی از برخی از اصطلاحات فنی مختلف مرتبط با گرم کردن فلز برای اهداف لحیم کاری بدست آورد. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید هنگام گرم کردن نقره با یک مشعل دستی باید به چه علائمی توجه کنید. در ادامه فقط چند مورد از این اصطلاحاتآورده شده است که در طول فرآیند گرمایش نقره خود با آنها آشنا خواهید شد:

آنیل کردن

آنیل کردن زمانی است که به فلز حرارت داده می شود تا ساختار آن نرم شود. همانطور که با نقره کار می شود، ذرات فلز فشرده می شوند و شکل پذیری آن بسیار کمتر و کار با آن دشوارتر می شود. با بازپخت نقره (گرم کردن آن تا زمانی که به رنگ قرمز گیلاسی مات درآید) می توانید ساختار فلز را آرام کنید و کار با آن را یک بار دیگر آسان تر کنید.

لکه سرخ fire stain

لکه قرمزاکسید شدن محتوای مس موجود در نقره است و هنگامی که فلز گرم می شود رخ می دهد. این نوع لکه معمولاً یک سایه تیره کم رنگ روی سطح نقره است، بنابراین فقط با صاف کردن و کشش مکرر می توان آن را از بین برد. اگر لکه سرخ پاک نشود، زمانی که برای صیقل دادن قطعه خود می آیید ظاهر می شود.

خاموش یا سرد کردن

Quenching به فرآیند خنک کردن نقره پس از گرم شدن اشاره دارد. هنگامی که قطعه فلزی را از روی حرارت برداشتید، می توان آن را به سادگی با انداختن آن در یک کاسه آب خاموش کرد. کوئنچ معمولاً به دنبال فرآیند لحیم کاری یا بازپخت انجام می شود.

لحیم کاری

لحیم کاری زمانی است که دو قطعه فلز با استفاده از لحیم کاری، شار و حرارت دادن فلز با یک مشعل دستی به یکدیگر متصل می شوند. استفاده از لحیم کاری ضروری است زیرا دمای ذوب آن کمتر از نقره ای است که با آن کار می کنید.

لحیم نقره

لحیم نقره برای ایجاد پیوند بین دو قطعه یا انتهای نقره استرلینگ استفاده می شود. چهار نوع مختلف لحیم کاری نقره وجود دارد: سخت، متوسط، آسان و فوق آسان. هر نوع لحیم دارای دمای ذوب متفاوتی است، بنابراین می توانید لحیم کاری مناسب را برای هر مرحله از فرآیند لحیم کاری انتخاب کنید. ایده این است که هر نوع لحیم کاری باید به ترتیب با بالاترین دمای ذوب استفاده شود (سخت).

آیا خودم نمی توانم نقره را ذوب کنم؟

پاسخ این است که شما می توانید اقلام نقره خود را ذوب کنید. تمام مراحلی که در بالا توضیح داده شد را می توان در خانه انجام داد. اگر در خانه یک کوره با انرژی بالا یا یک مشعل دمنده دارید و میتوانید سایر لوازم و تجهیزات ایمنی لازم برای ذوب فلز را تهیه کنید، هیچ چیز شما را از انجام این کار به تنهایی باز نمی دارد. همچنین اگر جوشکار هستید یا در مشاغل مشابه دیگری کار می کنید که در آن از ابزارهای پر انرژی استفاده می شود، می توانید نقره خود را ذوب کنید. اگر تمام اصول اولیه را دارید، تنها چیزی که برای خرید نیاز دارید، قالب های مناسب و ترکیب بوراکس است. بازیافت نقره آینده ای درخشان دارد و تجارت بازیافت نقره دیگر در حاشیه تجاری نیست. برخی از بزرگترین برندهای جهان بخشی از این جنبش بازیافت فلزات گرانبها شده اند. پاندورا گفته است که تا سال 2025 تقریبا 100 درصد محصولات نقره‌ای آن از نقره بازیافت شده تولید خواهد شد.

منابع

https://www.britannica.com/technology/silver-processing/The-metal-and-its-alloys

https://blog.emew.com/silver-refining

https://somethingborrowedpdx.com/how-to-melt-silver/

https://www.wikihow.com/Melt-Silver